Troyes (ejtsd: Troá)

 2009.11.26. 12:27

Így egy hónap múlva csak sikerül írni pár sort a Troyes-i látogatásomról. Pannihoz mentem, aki most ott erasmusozik. Jól időzítettük a külföldi tanulást: Fruzsi Brüsszel, Panni Troyes én meg Angers.

Nagy különbség nincs a két város között, leginkább annyi hogy Troyes nincs feltúrva a villamosépítés miatt. Ja meg nekik nincs váruk! Viszont az egyetemük jóval nagyobb az itteninél. Többszáz erasmusos diákjuk van, sok-sok bulival és remek társasággal. No persze én sem panaszkodok, itt is van élet, néha több is a kelleténél. Meg aztán nagy egyetemnek is vannak hátrányai: sokan vannak a magyarok, ráadásul alapból is angolul tanulnak és kommunikálnak. Na így nem fejlődne még semerre a franciám. Ez a pár hónap magyarok nélkül remélem megtérül egyszer.

Ők rendszeresen kapják a tízkilós csomagokat tele kajával és ruhával. És még mielőtt bárki panasznak érezné, nem az. Nekem is küldenének, csak nem láttam eddig szükségét. Kolbász itt is van, néhány fűszer miatt meg minek feladni egy csomagot. De azért jó volt házikenyeret, pirosaranyat, és hasonló hazai finomságokat enni náluk. (Köszi Pann, legközelebb én főzök rátok!) Még buborékos vizük is volt. Gyanítom az ivóvizet is postán kapják, mert én még itt nem találtam szódavizet.

A bejegyzés címe eredetileg Panni és a kutyaszar lett volna, mivel akárhányszor megkérdeztem milyen a város, mindig csak annyi volt a válasz hogy tele van kutyaszarral. Én alig láttam néhányat, viszont a nagyobb baj, hogy Panni se látta, így sikerült belelépnie egybe. Azért aranyos amikor az a pici szőke lány 10 percig folyamatosan káromkodik, miközben a szőnyeget takarítja. Mostmár tudom kihez kell küldeni a külföldieket, ha cifra magyar szavakat akarnak tanulni:D

Egy kis érdekesség: Mikor bélyeget vettem a postán, hogy Panninak feladjak egy levelet, a pultos csávó először nem is értette milyen városról beszélek. Miután elbetűztem neki a hely nevét, megkérdezte hogy ez ugye Franciaországban van. Remélem azért a többi postás műveltebb ennél és végül célbaér a levelem:)

További képek pedig Picasan: http://picasaweb.google.com/hadhaz.sandor/20091024Troyes#

A bejegyzés trackback címe:

https://dogunalom.blog.hu/api/trackback/id/tr871484787

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása