St Barthélemy d'Anjou

 2009.09.07. 22:40

Egyre több a francia kifejezés a blogon, mi? Hát St Barthélemy d'Anjou történetesen a falucska neve, ahol lakok. Vagy pontosabban fogalmazva Angers egyik külvárosa ez, teljesen egybe vannak épülve. Busszal kb. 10 percre van a belváros, a megálló pedig közvetlenül az egyetem mellett van, tehát még jobb helyen lakok mint Debrecenben. 2 percre nagy áruház, egyébként pedig egy nagyon csendes zöldövezet.

Ilyen pici egyetemet ezelőtt még nem is láttam. Magyaráztak valamit, hogy egy nagy katolikus egyetem része ez, meg hogy valójában nem is egyetem ez, de a franciám még nincs a toppon, tehát nem tudok részleteket. A lényeg, hogy még 1000nél is kevesebb diák van, összesen két épület és egy 16 szobás kollégium. Mindez egy hatalmas zöld parkban szétszórva.

 

A koli egy kastélyban van, legalábbis ezzel dicsekednek az itteniek. No nem úgy kell ám elképzelni, mint a Roxfortot. Olyan pici, hogy eltévedni nem lehet benne, leginkább egy kis barokk kúria ez. A felső szinten vannak a szobák és a zuhanyzók, lentebb valami imaközpont (biztos a katólikus nagyegyetemhez van vmi köze, de eddig messzire elkerültem), tantermek és a konyha. Utóbbi tök pöpecül felújítva és felszerelve. A szobákban csak mosdókagyló van, a többi közös. Ami vicces, hogy a wc-k mellett nincs mosdókagyló, így kézmosás nélkül kell végigmenni 3 ajtón, amik jobb esetben még kulcsra is vannak zárva. Ennyit a franciák higéniájáról...

A szobák egyébként egyszemélyesek, minimálberendezéssel. Minden megvan, ami csak kellhet, de 210 euróért egy kicsit húzós. Nem véletlenül nem laknak itt csak az erasmusosok és két néger. Amilyen belvárosi lakásokban eddig jártam, azok azért mértékrendekkel jobbak voltak. Mind királyul felújítva, nappali és étkező volt az alap, és mindenkinek külön hálószoba, mindez a koli árához képest nem is sokkal drágábban.

Holnap rakok fel pár képet is ide.

A bejegyzés trackback címe:

https://dogunalom.blog.hu/api/trackback/id/tr181367167

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Széles Döniz Dóra 2012.02.22. 17:41:25

Szia!
Széles Döniz vagyok és szeretnék Angers-ba menni tanulni erasmussal. 2. éves francia szakos hallgató vagyok a Debreceni Egyetemen.
Felvehetném veled a kapcsolatot? Lenne elég sok kérdésem,ha nem nagy gond.. :$$
Előre is köszönöm. :)
süti beállítások módosítása