Történt, hogy a városba tartva felszállt a buszra három meglehetősen jólöltözött üzletember. Nem is értettem hogy miért nem porschéval közlekednek. Persze mikor előkapták a karszalagjukat világossá vált: ezek bizony a helyi ellenőrök. Míg nálunk megkeseredett fogatlan középkorúnak álcázzák(?) magukat, addig itt jólszituált businessmannek. (Vagy kitudja, lehet a cégvezetők ugrottak le egy kis terepszemlére) Bár gyanús lehetett volna az egyeningük, vagy hogy kezet fogtak a sofőrrel, de gondoltam ez valami helyi szokás. A lényeg hogy volt jegyem, és mostmár mérföldekről kiszúrom az ellenőröket. Persze senki se gondolja, hogy valaha is bliccelésre adnám a fejem, aki jól ismer tudja hogy olyat sose tennék.
A tömegközlekedés erőteljes visszalépés a pestihez képest. Nincs kétpercenként járó metró, se 50 méteres villamos. Sőt egy debrecen méretű városhoz a 12 buszvonal is igen gyengének tűnik. Cserébe minden út mellett biciklisáv van és mindenki megengedhet magának egy kocsit. Mondjuk épül a villamosvonaluk, ennek köszönhetően a fél város fel van túrva, és lesz is még pár évig ahogy elnézem. Ne higgyétek hogy jobb a helyzet mint otthon: munkásokat még nem láttam, csak felszedett útburkolatot és terelőútvonalakat.
A legrosszabb hogy nincs éjszakai busz, így eddig az esti kiruccanásokat is az utolsó buszhoz igazítottuk: fél egyre már otthon is voltunk. Aztán belegondoltam hogy Debrecenben már féléjfélkor sincs busz. Rádásul míg nálunk a város szélétől a belvárosig mennek a buszok, addig itt egy külvárostól a legmesszebbi külvárosig mennek a városközpontot érintve. Tehát egy jeggyel (buszon váltva 1,2 €) átszállás nélkül eljuthatunk jó messzire. A diákbérlet viszont horribilis: 30 € egy hónapra. Így marad a bliccelés vagy a jegyváltás. Mármint úgyértem csak és kizárólag a jegyváltás. Ja meg rá kéne szánnom már magam, hogy megpróbáljak biciklit szerezni. Állítólag diákkal ingyen lehet bérelni. Ez csak a keletről jött mentalitásom miatt elképzelhetetlen számomra?